Оплатіть за спожиту електроенергію, щоб не сплачувати пеню


6 травня 2019 р.



Із 1 травня в Україні набув чинності Закон "Про житлово-комунальні послуги", який передбачає нарахування пені за несвоєчасну сплату послуг, а також низку інших важливих змін.

У разі несвоєчасної оплати комуналки споживач зобов'язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.

У відповідності з публічною комерційною пропозицією ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОЛИНЬЕЛЕКТРОЗБУТ» для побутових споживачів  КОМЕРЦІЙНА ПРОПОЗИЦІЯ №1 «УНІВЕРСАЛЬНА «ПОБУТ» обумовлено, що оплата здійснюється Споживачем за фактично відпущену електричну енергію відповідно до даних комерційного обліку. Термін оплати рахунку - 10 робочих днів від дня його отримання Споживачем, але не пізніше 20 числа місяця наступного за розрахунковим.  У разі порушення Споживачем строків оплати платежі, Споживач сплачує Постачальнику пеню у розмірі 0,01 % суми боргу за кожен день прострочення, але не більше 100 % загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за електричну енергію.
Наприклад, якщо сім'я платить у середньому 1500 грн за комуналку в місяць, то один день прострочення оплати коштуватиме їм 15 копійок. Така пеня майже невідчутна. За 30 днів прострочення мешканцям доведеться заплатити зайві 4,5 гривні, але з ростом суми заборгованості ростиме й сума пені. Тому радимо не зволікати з сплатою рахунків та не допускати утворення заборгованості.

Побутовим споживачам санкції не нараховуватимуть лише у двох випадках, які обов'язково повинні бути документально підтверджені:
1) якщо клієнту заборгували виплату заробітної плати;
2) за наявності заборгованості держави за надані пільги та житлові субсидії.
Документи, які підтверджують зазначені обставини потрібно надати постачальнику електроенергії у Центр обслуговування клієнтів (ЦОК) чи представництво ТОВ «ВЕЗ» за місцем проживання Споживача.